Često postavljana pitanja
HTS BeSafe već gotovo dvadeset godina testira autosjedalice i proučava kako se ponašaju prilikom sudara. Svake godine ulažemo znantna sredstva u razvoj i testiranje proizvoda i to je osnova za ono što Vam jamčimo – najvažnija nam je sigurnost, uvijek, te nikada ne radimo ustupke koji nisu u interesu sigurnosti!
Surađujemo s vrhunskim autoritetima u pitanju sigurnosti u prometu, kao što su Švedski nacionalni institut za istraživanje cesta i prometa na Sveučilištu Linköping, Trygg Trafikk (“Sigurni promet”) u Norveškoj, TNO u Nizozemskoj, TÜV u Njemačkoj i kontinuirano nastojimo poboljšati svoja znanja o sigurnosti djece u prometu.
Često postavljana pitanja
BeSafe autosjedalice pristaju gotovo svim automobilima. Kad kupujete autosjedalicu, trebali biste ići svojim automobilom i povesti dijete. Isprobajte autosjedalicu u automobilu i neka Vaše dijete sjedne u autosjedalicu i vidi odgovara li mu ona.
Pitajte prodavača/prodavačicu autosjedalica za savjet pri odabiru autosjedalice i pomoć pri prvom postavljanju autosjedalice u automobil.
Kada su djeca vezana sigurnosnim pojasom u vozilu, često osjećaju da je rameni pojas „neudoban”, što dovodi do opasnosti od nepravilnog postavljanja ramenog pojasa kako bi se izbjegla nelagoda, npr. postavljanje pojasa ispod ruke djeteta. Da bi se izbjegao ovaj rizik od nepravilnog postavljanja ramenog pojasa i kako bi se povećala udobnost tijekom vožnje, jastučić PAD+ omekšava rub sigurnosnog pojasa vozila. Uz to, aktivno povećava sigurnost djelujući kao amortizirajući odbojnik između djetetove brade i prsa.
Nova generacija SIP+ ima novodizajniran mehanizam za postavljanje koji olakšava pričvršćivanje i odvajanje same SIP+ bočne zaštite.
SIP+ služi kao dodatna zaštita od bočnog sudara te se kod iZi Flex FIX i-Size sjedalice može postaviti na stranu okrenutu prema vratima vozila kako bi se dodatno poboljšala zaštita od bočnog sudara, iako je iZi Flex FIX i-Size prošao zahtjevne kriterije testa sudara UN R129-02 bez SIP+. Njegova glavna funkcija je smanjiti udaljenost između sjedalice i vrata vozila, čime se omogućuje raniji kontakt u bočnom udaru što u konačnici dovodi do manje kretanja.
Za djecu nije opasno da sjede s ograničenim prostorom za noge. Okretanjem djeteta u toj dobi zaštita se smanjuje s otprilike 95% na 50%. Od velike je važnosti zaštititi djetetovu glavu od sila sudara. To je razlog zašto bi dijete trebalo sjediti okrenuto suprotno od smjera vožnje što je duže moguće. Po mogućnosti do četvrte ili pete godine (sve dok djetetova težina ne prelazi odobrenu težinu za 1. grupu autosjedalica tj. 18 kg ili dok dijete visinom ne preraste autosjedalicu).
Ogledalo XL 2 razlikuje se u 4 aspekta: 1. ima vrhunski i elegantniji dizajn 2. poboljšana je stezaljka na daljinskom upravljaču. 3. svjetla na ogledalu se automatski isključuju nakon 2 minute kako bi se uštedjelo trajanje baterije 4. ima konveksniju površinu ogledala.
Proizvod je testiran na udar u renomiranom ispitnom institutu u frontalnom sudaru pri 64 km/h.
Potrebne su 3x AA i 2x AAA baterije. Baterije nisu uključene prilikom kupnje ogledala.
Da, s dvije trake za ugradnju, ovo ogledalo možete čvrsto postaviti oko različitih naslona za glavu.
Kako bi dobio odobrenje UN R129, držač pojasa mora biti u skladu sa strogim specifikacijama u pogledu veličine, funkcionalnosti kao i lakoće otvaranja. I naravno, budući da proizvod poput držača pojasa može odobriti samo kao dio odobrenja za autosjedalicu, mora proći UN R129 testove sudara.
Ako je potrebno, držač pojasa može otvoriti odrasla osoba ako je unutarnji pojas još zatvoren i zategnut. Da biste to učinili, morate gurnuti ramene pojaseve bliže jedan drugome, tako da postoji manje napetosti na držaču pojasa. Zatim možete malo okrenuti desnu stranu prema gore, a lijevu stranu prema dolje i zatim razdvojiti ta dva dijela.
Kod ECE R44-04 regulative, koja je starija od UN R129, nisu predviđeni mehanizmi odobrenja za takve proizvode.
Držač pojasa testiran je na sudar u sklopu UN R129 regulative, što znači u testu frontalnog sudara pri brzini od 50 km/h. Osim toga, proveli smo vlastito testiranje sudara držača pojasa u frontalnom sudaru pri 70 km/h, na isti način kao što smo to učinili i s našom ostaloj dodatnoj opremi.
Držač pojasa smije se otvoriti samo kada unutarnji pojasevi nisu zategnuti ili ako su pojasevi otkopčani. Pritom se držač pojasa obično automatski otvara. Ako se to ne dogodi, možete lagano okrenuti desnu stranu malo prema gore, a lijevu stranu prema dolje i zatim razdvojiti dva dijela.
Na BeSafe sjedalicama za malu djecu nalazi se čičak ispod jastučića za ramena. Otvorite donji dio tog čička i postavite držač pojasa između čičaka jastučića za ramena. Za ispravan kut pobrinite se da oblik čičaka na držaču pojasa slijedi oblik čičak traka na jastučićima za ramena. Poravnajte držač pojasa s donjim dijelom jastučića za ramena. Nakon pričvršćivanja držača pojasa, pazite da čvrsto zatvorite čičak trake jastučića za ramena.
Ne, BeSafe držač pojasa koristi se samo s BeSafe autosjedalicama za malu djecu.
Da, odgovara svim modelima.
Da, tkanina će ići oko SIP+.
BeSafe iZi Flex FIX i-Size certificiran je s i bez upotrebe ISOfix priključaka. Ako ste u mogućnosti, uvijek je bolje koristiti ISOfix jer oni bolje učvršćuje sjedalo kada u sjedalici nema djeteta (i pojas vozila se ne koristi za pričvršćivanje sjedala bez djeteta). Sigurnosna izvedba je gotovo ista sa ili bez upotrebe ISOfix priključaka.
iZi Flex S FIX je verzija iZi Flex FIX i-Size sjedalice koja je lansirana u ožujku 2018. iZi Flex FIX i-Size ima 4 značajke koje iZi Flex S FIX nema: SIP+ dodatnu zaštita od bočnog udara, PAD+ jastučić, podesive ležeće položaje i međunožnu kopču. Svi ostali aspekti kao što su podesivost prostora ili dimenzije sjedala identične su kod obje autosjedalice.
Kada su djeca vezana sigurnosnim pojasom u vozilu, često osjećaju da je rameni pojas „neudoban”, što dovodi do opasnosti od nepravilnog postavljanja ramenog pojasa kako bi se izbjegla nelagoda, npr. stavljajući ga ispod ruke. Da bi se izbjegao ovaj rizik od nepravilnog postavljanja ramenog pojasa i kako bi se povećala udobnost, PAD+ omekšava rub sigurnosnog pojasa vozila, podstavljajući ga. Osim toga, također aktivno povećava sigurnost djelujući kao amortizirajući odbojnik između djetetove brade i prsa.
Da, PAD+ je dio sigurnosnog sustava ove autosjedalice i uvijek bi se trebao koristiti kao dio BeSafe iZi Flex FIX i-Size sjedalice.
Da, kako bi u vozilo stalo nekoliko sjedalica ili ljudi jedno pored drugog, SIP zaštite kod iZi Flex FIX i-Size mogu se odvojiti. Međutim, preporučamo vam da vanjsku SIP zaštitu koja je okrenuta prema vratima uvijek držite pričvršćenu na sjedalici zbog optimalne sigurnosne izvedbe. Osim toga, preporučujemo da SIP+ pričvrstite na SIP zaštita okrenut prema vratima vozila ako ima slobodnog prostora zbog dodatne zaštite od bočnog sudara.
Da, međunožna kopča izrađena je od mekanog materijala i može se preklopiti kada dijete sjeda u sjedalicu i diže se iz nje.
Kada su djeca vezana sigurnosnim pojasom u vozilu, često osjećaju da je rameni pojas „neudoban”, što dovodi do opasnosti od nepravilnog postavljanja ramenog pojasa kako bi se izbjegla nelagoda, npr. postavljanje pojasa ispod ruke djeteta. Da bi se izbjegao ovaj rizik od nepravilnog postavljanja ramenog pojasa i kako bi se povećala udobnost tijekom vožnje, jastučić PAD+ omekšava rub sigurnosnog pojasa vozila. Uz to, aktivno povećava sigurnost djelujući kao amortizirajući odbojnik između djetetove brade i prsa.
U slučaju sudara, ako je booster s naslonom postavljen samo pojasom, sile djeteta raspoređuju se na vozilo kroz automobilski pojas. Ako je booster s naslonom postavljen pomoću ISOfixa, ISOfix priključci pomažu da se sjedalica drži na mjestu u slučaju sudara, ali ne mora držati sile djeteta. S druge strane, autosjedalice s vlastitim pojasevima koje se postavljaju na ISOfix bazu (gdje je dijete pričvršćeno vlastitim pojasevima sjedalice, a ne pojasom vozila) uvijek imaju ograničenje težine, budući da su sile i djeteta i sjedalice raspoređene na vozilo samo kroz ISOfix.
Prema UN R129 regulativi klasifikacija je promijenjena s kilograma na centimetre, budući da roditelji često točnije znaju koliko im je dijete visoko. To olakšava odabir prave (i najsigurnije) autosjedalice.
Kada postavljate iZi Flex FIX i-Size na vanjsko sjedalo vozila, unutarnju SIP zaštitu možete skinuti kako biste mogli smjestiti nekoliko sjedalica/osoba jedno pored drugog. Prilikom postavljanja iZi Flex FIX i-Size na srednje stražnje sjedalo u vozilu, obje SIP zaštite se mogu skinuti ako želite postaviti druga sjedala/ljude pored iZi Flex FIX i-Size s obje strane. Ako se pak iZi Flex FIX i-Size nalazi na srednjem stražnjem sjedalu u vozilu, a postavljate samo još jedno sjedalo/osobu pokraj njega s jedne strane, preporučujemo da ne skidate drugu SIP zaštitu.
Prema UN R129-02 nije potrebno da BeSafe iZi Flex FIX i-Size ima popis kompatibilnosti s automobilima. Kao što je spomenuto u korisničkom priručniku, može postojati ograničenje u najvišem položaju naslona za glavu kada se sjedalo koristi na bočnim stražnjim sjedalima vozila zbog niskog krova u nekim vozilima. U tim situacijama sjedalo se ne može koristiti do ukupne visine od 150 cm. Rijetko je to slučaj kod obiteljskih automobila već kos sportskih vozila. Preporučujemo da uvijek isprobate sjedalicu prije kupnje kako biste vidjeli odgovara li vašem vozilu. U nekim vozilima možda neće biti moguće koristiti SIP+ zbog nedostatka prostora na strani vrata sjedala, tada se može koristiti sjedalo bez SIP+.
SIP+ služi kao dodatna zaštita od bočnog sudara te se kod iZi Flex FIX i-Size sjedalice može postaviti na stranu okrenutu prema vratima vozila kako bi se dodatno poboljšala zaštita od bočnog sudara, iako je iZi Flex FIX i-Size prošao zahtjevne kriterije testa sudara UN R129-02 bez SIP+. Njegova glavna funkcija je smanjiti udaljenost između sjedalice i vrata vozila, čime se omogućuje raniji kontakt u bočnom udaru što u konačnici dovodi do manje kretanja.
U BeSafeu uvijek tražimo najbolja rješenja i dizajniramo naše autosjedalice za stvarne životne situacije – ne samo za testove u laboratoriju. Naša iskustva i testovi pokazali su da SIP i SIP+ zaštite djetetu pružaju veću sigurnost, jer značajno smanjuju opterećenje djeteta u slučaju bočnog sudara. Iako je BeSafe iZi Flex FIX i-Size odobren bez njih, uvijek biste trebali težiti najboljoj sigurnosti za sebe i svoje dijete. Stoga preporučujemo da uvijek koristite uklonjive SIP-ove i SIP+ na iZi Flex FIX i-Size prema vratima automobila, sve dok ima slobodnog prostora.
iZi Flex FIX i-Size nudi brojne mogućnosti prilagodbe kako bi odgovarao djeci visine od 100 do 150 cm. Booster s naslonom također se lako prilagođava visini djeteta pomoću jedne od sivih ručki – sa svake strane se nalazi jedna ručka tako da sjedalicu možete namiještati s bilo koje strane, ovisno na kojoj strani stražnjeg sjedala je postavljena sjedalica. Naslon za glavu treba namjestiti tako da se sigurnosni pojas vozila vodi za 90 stupnjeva kroz vodilice ramenog pojasa, preko djetetovih ramena. Također možete prilagoditi nagib iZi Flex FIX i-Size za savršen položaj sjedenja – učinite to prije nego što stavite sigurnosni pojas, kako biste izbjegli labavost pojasa. Sigurnosni pojas mora biti pravilno zategnut, a međunožna kopča će automatski postaviti pojas u pravilan položaj preko djetetovog tijela.
Međunožna kopča nije obavezna za korištenje jer samo neizravno utječe na sigurnost djeteta. Dijete koje je pravilno postavljeno u sjedalicu sigurno je sa ili bez nje. Međutim, preporuka BeSafea je da ga uvijek koristite jer uvijek preporučujemo da se poduzmu sve mjere opreza kako bi se svi sigurnosni rizici sveli na minimum.
Da, BeSafe iZi Flex FIX i-Size se može koristiti bez instaliranog ISOfixa. No ako ga imate, možete koristiti ISOfix za savršeno učvršćivanje autosjedalice.
Druga faza UN r 129 sadrži različite kategorije: kategoriju ‘i-Size booster autosjedalica’ i kategoriju ‘booster autosjedalica za specifična vozila’. Kategorija “booster autosjedalica za specifična vozila” dopušta širine iznad 44 cm, tako da pristajanje u pogledu visine i širine ovisi o vozilu i stoga ga uvijek treba isprobati prije kupnje. Posebice za visinu iznad 135 cm, naslon za glavu pomoćnog sjedala može u nekim slučajevima dodirivati tijelo vozila. To se najčešće događa u sportskim, rijetko u obiteljskim automobilima. BeSafe preporuča testnu montažu sjedalice na sve položaje u vozilu u kojima ih namjeravati koristiti. Provjerite montažu, raspoloživi prostor u vozilu i položaj djeteta kako biste vidjeli odgovara li autosjedalica vašem automobilu.
i-Size regulative skup su propisa za dječje autosjedalice koje su razvili Ujedinjeni narodi. Ovo su najnoviji, najopsežniji propisi za dječje sjedalice, čija je svrha olakšati i sigurnije kupiti odgovarajuću autosjedalicu za vaše dijete. Propisi i-Size stroži su od starijih propisa, te su osmišljeni kako bi potrošačima olakšali pronalaženje autosjedalice koja će stati u njihov automobil.
Dijete se u autosjedalici treba voziti što je duže moguće, dok ne dosegne visinu od 150 cm. Također provjerite službene prometne propise u vašoj zemlji, jer neke zemlje ograničavaju upotrebu do visine od 135 cm, a neke zemlje zahtijevaju upotrebu do visine od 150 cm.
BeSafe iZi Flex FIX i-Size je konstruiran kako bi ponudio optimalne performanse pri bočnom udaru nudeći apsorpciju energije kroz kombinaciju EPS pjene, SIP zaštite i SIP+. Konstrukcija ne treba nikakav SIR kako bi optimalno funkcionirala u slučaju bočnog sudara.
Ova sjedalica može se koristiti od 4 do 12 godina. Međutim, imajte na umu da je ovo samo prosječna vrijednost i ne ograničava niti jamči vrijeme korištenja. Autosjedalica se smije koristiti samo od kada se dosegne ograničenje minimalne težine, ali osim toga preporučujemo korištenje pomoćnih sjedalica najranije kada dijete ima najmanje 4 godine i dovoljno je zrelo da mirno sjedi u sjedalici bez igranja s pojasom vozila ili naginjući se izvan zaštitne zone sjedala. Ova autosjedalica se prestaje koristiti kada je dosegnuto ograničenje težine ili kada ramena vašeg djeteta dođu u položaj s integriranim naslonom za glavu kada je u svom najvišem položaju.
Može se koristiti od 15 do 36 kg.
Na temelju odobrenja ova sjedalica ima samo ograničenje težine i nema ograničenje visine. No, budući da je ista konstrukcija kao kod iZi Flex FIX i-Size sjedalice koja je se koristi od 100-150 cm, isti raspon vrijedi i za iZi Flex S FIX.
Da, SIP branici se mogu odvojiti od ove autosjedalice, što vam omogućuje da stanu tri osobe na stražnje sjedalo. Prilikom postavljanja autosjedalice na vanjsko sjedalo vozila, možete skinuti unutarnju SIP zaštitu kako biste mogli smjestiti nekoliko sjedala/osoba jedno pored drugog. Prilikom postavljanja sjedala na srednje stražnje sjedalo, oba SIP zaštite se mogu skinuti ako želite postaviti druga sjedala/osobe pored njega s obje strane. Ako se autosjedalica nalazi na srednjem stražnjem sjedalu u vozilu, a postavljate samo još jedno sjedalo/osobu pokraj njega s jedne strane, preporučujemo da ne skidate drugu SIP zaštitu.
Kada dijete raste i prelazi s autosjedalice s vlastitim pojasom na pomoćnu sjedalicu u kombinaciji s pojasom vozila, pojas s pet točaka mijenja se u tri točke, a sloboda kretanja postaje znatno veća. To često dovodi do toga da se dijete više kreće u sjedalici te se stoga povećava rizik od nepravilnog položaja pojasa vozila, što utječe na sigurnost djeteta. Za iZi Flex FIX i-Size, BeSafe je razvio novu inovaciju – vodilicu za remen preko krila. Ideja dolazi izravno iz BeSafe pojasa za trudnice. Vodilica pojasa jednostavno pomaže u pravilnom postavljanju djeteta u sjedalicu i osigurava da je pojas pravilno postavljen preko djetetovih zdjeličnih kostiju. Za otvaranje magneta fid-lock vodilice pojasa, povucite gornji poklopac prema dolje. Kako biste zatvorili vodilicu pojasa, jednostavno pustite da oba kraja fid-lock magneta uskoče jedan u drugi.
Da, jastučić se može prati. Za više informacija o pranju molimo vas da provjerite upute.
Naša preporuka je da uklonite jastučić za novorođenče nakon što dijete naraste do 60 cm.
iZi Go Modular X1 prilagođavate kako dijete raste na dva načina. Prvi način je uklanjanje jastučića za novorođenče kad dijete naraste 60 cm. Drugi način je podizanje naslona za glavu, a time i pojasa sjedalice. Naslon podižete tako što na stražnjoj strani sjedalice otvorite pretinac sa sivom ručkom koju pomičete gore-dolje kako bi naslon prilagodili visini djeteta.
Klizna konstrukcija SIP+ ne utječe na njegovu sigurnosnu funkciju. Nova konstrukcija pomaže pri pričvršćivanju i održavanju SIP+ na mjestu i olakšava da uvijek bude na pravoj visini.
U usporedbi s prethodnom, ova autosjedalica je nadograđena s 3 nove značajke: 1. Dynamic Force Absorber™ u naslonu za glavu podiže zaštitu od bočnog udara na novu razinu 2. Dodatna zaštita od bočnog sudara SIP+ sada je dizajnirana s kliznom konstrukcijom za brzo i sigurno pričvršćivanje na sjedalo 3. Ergo-Move Shoulder Pads™ razvijeni su na temelju uvida stručnjaka za razvoj leđa AGR i daju djetetu dodatni prostor za kretanje ruku
Ova sjedalica kompatibilna je s iZi Modular i-Size bazom. Na samoj bazi nema nikakvih promjena, tako da su sve verzije ove sjedalice kompatibilne s istom bazom.
Djeca su znatno fleksibilnija od odraslih, stoga to što nama odraslima nešto izgleda neudobno ne znači da je i djeci neudobno. Zapravo, mnoga djeca smatraju da je udobnije voziti se u sjedalicu okrenutoj u smjeru suprotno od smjera vožnje jer mogu nasloniti noge na naslon sjedala vozila. Kad je sjedalica okrenuta prema naprijed, djetetove noge vise prema dolje, što rezultira opterećenjem zglobova i kostiju. Slično tome, zamislite da sjedite na barskoj stolici bez da ste stavili stopala na oslonac za stopala, tada vam noge vise – to nakon nekog vremena obično postaje neudobno i odraslima. Pet puta je sigurnije sjediti usmjeru suprotnom od smjera vožnje nego u smjer prema naprijed i preporučujemo da vaše dijete sjedi u apsolutno najsigurnijem položaju – u dječjoj autosjedalici okrenutoj unatrag – što je duže moguće.
Ovo ovisi o prometnim propisima u zemlji, većina europskih zemalja zahtijeva osiguranje djece u autosjedalicama do visine od 135 cm, dok neke zemlje zahtijevaju korištenje do 150 cm ili ponekad do dobi od 12 godina. Provjerite propise svoje zemlje. Mi u BeSafeu preporučamo da osigurate svoje dijete u autosjedalici s naslonom što je dulje moguće – do visine od 150 cm, čak i ako to ne zahtijeva lokalni zakon. Sjedalica s naslonom nudi djeci važnu zaštitu od bočnog sudara i pomaže u optimalnom postavljanju pojasa u vozilu.
Autosjedalica koja je sudjelovala u nesreći ne smije se ponovno koristiti. U slučaju nesreće, komponente sjedalice mogu oslabiti i na taj način ugrožavati sigurnost.
Prilikom posjete svog prodavača, važno je da dobijete odgovarajući savjet. Autosjedalica koja je pogrešno postavljena može imati kobne posljedice. Posjetite svog prodavača i pažljivo pročitajte korisnički priručnik. Korisnički priručnik možete pronaći na stranicama proizvoda.
Prije nego što posjetite bilo koju trgovinu za kupnju autosjedalice, raspitajte se o bitnim informacijama. Pročitajte malo u raznim grupama autosjedalica i pokušajte prepoznati vlastite potrebe.
Nikada nemojte doći u iskušenje da uštedite novac kupnjom rabljenog proizvoda. Rabljena autosjedalica može nuditi nisku razinu sigurnosti, bilo zbog istrošenosti ili sudjelovanja u nesreći. Korišteno sjedalica može ugroziti sigurnost jer nije moguće znati u kakvim je uvjetima bila održavana. Mislite na sigurnost prije troškova.
Aktivirani zračni jastuk ispred autosjedalice može imati kobne posljedice.
Ogledalo za autosjedalice okrenute u smjeru suprotnom od smjera vožnje osigurava bolji kontakt s vašim djetetom, a zaštita sjedala štite unutrašnjost automobila.
Labavi pojas sjedalice može biti izuzetno opasan, osobito kod autosjedalica okrenutih u smjeru vožnje. Pojas mora biti čvrsto zategnut i uz to se može koristiti držač pojasa da dodatno drži pojas tamo je potrebno.
Nakon postavljanja autosjedalice okrenute u smjeru suprotnom od smejra vožnje, pomaknite prednje sjedalo unatrag tako da bude u kontaktu s sjedalicom. Na taj način spriječavate da sjedalica udari u prednje sjedalo u slučaju sudara. Ako nije moguće uspostaviti kontakt između prednjeg sjedala i autosjedalice, minimalni razmak treba biti 25 cm.
ISOfix je sustav za postavljanje autosjedalica u automobile. Sustav se sastoji od dvije krute metalne sidrišne točke smještene u razmaku između stražnjeg i sjedećeg dijela autosjedalice. Sjedalice s ISOfixom sadrže dva ISOfix kraka koji se postavljaju u metalne sidrišne točke. Sjedalica ima i treću točku oslonca, obično u obliku potporne noge koja se oslanja na pod automobila.
Presvlaka autosjedalice treba biti otporna na vatru. To se postize odgovarajucim materijalom i savrsenim prianjanjem presvlake uz autosjedalicu. Otpornost na vatru je iznimno važna jer se automobili mogu zapaliti u sudaru. Stoga nikada ne biste smjeli koristiti autosjedalicu bez presvlake, koristiti zamjenske presvlake koje nije proizveo ili odobrio BeSafe, niti raditi vlastite presvlake.
Nakon što je postavljena, kut autosjedalice varira prema kutu i obliku. Općenito je preporučljivo da dijete u slučaju sudara sjedi što uspravnije (jer se tada sile sudara ravnomjernije raspršuju po tijelu). Međutim, ako dijete sjedi previše uspravno, glava će mu padati prema naprijed. Ovaj se problem može riješiti postavljanjem sjedalice tako čvrsto da se dio zraka u podstavi – a time i nepravilan kut/oblik – ukloni: Uklonite vijak za zaključavanje na potpornoj nozi. Stavite jednu ruku na vrh sjedala i čvrsto pritisnite tako da se potporna noga skrati za jedan ili dva zareza. Zategnite čegrtaljkom (i sidrenim pojasevima, ako se radi o sjedalu s remenom) tako da potporna noga čvrsto leži na podu, a sjedalo bude potpuno kruto. Zamijenite zasun za zaključavanje. Pokrenite instalaciju od nule, ako je potrebno.
BeSafe nudi presvlake u raznim bojama za većinu BeSafe autosjedalica. Samo u nekim slučajevima, kada se model autosjedalice prestao proizvoditi prije mnogo godina, nažalost ne možemo Vas opskrbiti novim presvlakama. Kako biste naručili nove presvlake, kontaktirajte Vašeg najbližeg prodavača.
Ne, ovdje vrijedi isto pravilo kao i u običnom automobilu. Za više detalja provjerite upute o postavljanju autosjedalice, a ako je potrebno može se koristiti produženje potporne noge.
Za autosjedalice grupe 0+ od 0 do 13 kg nisu potrebne sidrene trake. Do 13 kg sile u slučaju sudara nisu toliko jake i autosjedalicu okrenutu suprotno smjeru vožnje može zadržati u ispravnom položaju pojas automobila ili njena ISOfix baza.
Kada je u pitanju teže dijete to nije dovoljno i kako se autosjedalica ne bi pomakla u sudaru (a prvenstveno se to odnosi na rotaciju u slučaju stražnjeg udara) potrebno je na autosjedalici imati dodatni sustav fiksiranja:
– u slučaju autosjedalica koje se vežu pojasom kao što je BeSafe iZi Plus, dodatni sustav fiksiranja čine sidrene trake koje se učvršćuju u automobil i križaju iza sjedalice kako bi sprječila rotacija autosjedalice.
– u slučaju autosjedalice s ISOfix-om (BeSafe iZi Combi ISOfix) u njenoj ISOFIX bazi postoje posebni “amortizeri” koji sprječavaju rotaciju autosjedalice i apsorbiraju sile udarca.
Ne savjetujemo kupnju rabljenih autosjedalica jer je ona povezana s brojnim nepoznanicama. Nikada ne kupujte rabljenu autosjedalicu ako Vam nije poznata njena povijest. Sjedalica koja je dotrajala ili je bila u sudaru, u sljedećem sudaru neće biti u stanju pružiti jednaku zaštitu. Uvjeti za odobrenje, u skladu sa posljednjim standardom ECE 4404, su stroži od onih za prijašnje odobrenje u skladu sa standardom ECE 4403. Autosjedalica bi trebala biti odobrena u skladu sa posljednjom verzijom standarda kako bi osigurala potrbnu zaštitu prema trenutno važećem sigurnosnom standardu (nakon 1. listopada 1998.). Provjerite da li se na sjedalici nalazi naljepnica koja sadrži potvrdu o odobrenju u skladu s propisom Br. 44.04., da li su priložene upute za upotrebu i da li su svi dijelovi neoštećeni. Na sjedalici pronađite datum proizvodnje i provjerite koliko je stara – u principu, autosjedalica se ne bi smjela koristiti duže od 8 godina. Mislite na svoje dijete i njegovu sigurnost u svim situacijama.
Sve BeSafe autosjedalice s donje strane, na plastici imaju oznaku koja prikazuje datum proizvodnje. Ako oznaka nedostaje, obratite se Vašem prodavaču za procjenu.
Švedski nacionalni institut za istraživanje cesta i prometa (VTI) i stručnjaci iz Folksam osiguravajućeg društva, koji provode testiranje sudara i proučavaju automobile koji su sudjelovali u teškim nesrećama, smatraju prednje sjedalo na kojem se vozi autosjedalica u smjeru suprotnom od smjera vožnje, dobrim položajem jer vozač tijekom vožnje ima najbolju kontrolu nad djetetom. VTI je zabilježio brojne prometne nesreće koje su nastale jer se vozač okrenuo da provjeri dijete i tada izgubio nadzor nad vozilom. Hrvatski Zakon o sigurnosti prometa na cestama (NN 67/08) propisuje da se na prednjem sjedalu smiju voziti djeca samo do 2 godine starosti, i to isključivo u autosjedalicama okrenutim suprotno od smjera vožnje. Ako je na sjedalu uključen zračni jastuk autosjedalica se NE SMIJE postaviti na to sjedalo! Na tim sjedalima ne smiju sjediti niti djeca u boosterima. Osoba koja sjedi na sjedalu na kojem je uključen zračni jastuk mora biti visoka barem 140cm. Najbolji položaj za autosjedalicu uvijek je sredina stražnjeg sjedala. To je najbolje zaštićeno mjestu u odnosu na frontalne i bočne sudare. Ipak, svaka nesreća je jedinstvena i utječe drugačije na putnike na različitim pozicijama u autu.
Većina novih automobila ima postavljene zračne jastuke za vozačko i suvozačko sjedalo. Zajedno sa pojasevima automobila, zračni jastuk je zaštita bez premca za odrasle osobe. Ali za malo dijete koje sjedi okrenuto unazad (ili prema naprijed) može biti opasno po život. U trenutku sudara zračni jastuk se smjesta puni plinom i udara dječju autosjedalicu kao projektil, uzrokujući ozbiljne povrede ili ozljede. Ako je autosjedalica postavljena na prednje sjedalo koje je opremljeno zračnim jastukom, zračni jastuk UVIJEK MORA BITI ISKLJUČEN!
Postoje različite vrste bočnih zračnih jastuka. Neki su postavljeni u sjedalo automobila i napuhavaju se prema van, dok se drugi napuhavaju prema unutra, prema putniku. Proizvođači automobila bi trebali dati posebnu preporuku za autosjedalice okrenute u smjeru vožnje. Što se tiče autosjedalica postavljenih u smjeru suprotnom od smjera vožnje, nije zabilježeno da su djeca pretrpjela ikakve ozlijede uzrokovane aktivacijom bočnih zračnih jastuka.
Prema Zakonu o sigurnosti prometa na cestama (NN 67/08) koji vrijedi od 17. lipnja 2008. u Republici Hrvatskoj sva djeca do 12 godina smiju se prevoziti u vozilu samo ako su pravilno vezana u autosjedalici. Sva se djeca moraju prevoziti isključivo na stražnjem sjedalu, s iznimkom djece do 2 godine starosti, koja se smiju prevoziti na mjestu suvozača, ali samo ako su u autosjedalici postavljenoj suprotno od smjera vožnje te ako to mjesto ima isključene zračne jastuke. Sva djeca do 12 godina moraju koristiti njihovom uzrastu prilagođene autosjedalice. Prema Pravilniku o tehničkim uvjetima vozila u prometu na cestama (NN 92/05) dječja sjedala koja se postavljaju u osobni automobili i kombinirani automobil moraju biti u skladu s direktivom ECE R 44.03, a sve sjedalice proizvedene nakon lipnja 2006. godine moraju biti u skladu s direktivom ECE R 44.04 .