Već 25 godina tvrtka BeSafe proizvodi i promiče korištenje dječjih autosjedalica koje su okrenute u smjeru suprotnom od smjera vožnje, ali još uvijek nailazimo na mnoge mitove i zablude o vožnji djeteta okrenutog suprotno od smjera vožnje nakon 15 mjeseca života. U ovom smo članku prikupili najčešća pitanja i na njih odgovorili.
Problem br. 1: „Moje dijete ima toliko duge noge da ne može komotno sjediti“
Jeste li primijetili da djeca drže noge u raznim, često neobičnim položajima dok se igraju? Djeca su mnogo fleksibilnija od roditelja i odraslih stoga im nije neugodno sjediti sa savijenim ili prekriženim nogama, štoviše to vole činiti. Slijedi savjet: ako se vaše dijete žali na nedostatak prostora za noge, preporučujemo češće stanke tijekom dužih putovanja kako bi dijete ispružilo noge i istovremeno oslobodilo malo energije.
Problem br. 2: „Imamo dva automobila i ne možemo si priuštiti dvije skupocjene sjedalice“
Najnoviji koncept iz BeSafe proizvodnje je iZi Modular koji omogućuje korištenje iste sjedalice u nekoliko automobila. Potrebno je samo kupiti dodatnu ISOfix bazu koju postavite u drugom automobilu što omogućuje lako i brzo mijenjanje iste sjedalice među automobilima.
Problem br. 3 „Putujemo automobilom na kratkim relacijama pa se čini nepotrebnim…“
Nažalost, kraće relacije ne podrazumijevaju i manji rizik od automobilske nesreće jer se najviše nesreća događa upravo u urbanim sredinama. Iznimno snažne sile djeluju na dječje sjedalo i dijete čak i kod nesreća koje se dogode na “maloj” brzini od 30 km/h. Ako dijete bude izbačeno iz sjedalice dok je pozicionirano tako da gleda u smjeru vožnje automobila, te sile će uglavnom utjecati na područje glave i vrata. S druge strane, autosjedalice koje su okrenute u suprotnom smjeru od smjera vožnje, neutraliziraju većinu sila budući da je dijete snažno odgurnuto u sjedalicu.
Problem br. 4 „Naš je automobil premalen za veliku sjedalicu okrenutu u suprotnom smjeru od smjera vožnje“
Na ovoj slici možete vidjeti jedan od najmanjih automobila na svijetu – “Smart”. Čak i u ovom automobilu dijete ima dovoljno prostora za noge iako je ugrađena naša najveća sjedalica iZi Plus.
Problem br. 5 “Dijete me ne može vidjeti, stoga će se neugodno osjećati”
Pametni dodaci, poput baby zrcala, omogućavaju Vama i Vašem djetetu da vidite jedno drugo tijekom cijelog putovanja, tako uvijek možete “držati na oku” svoje mališane i pobrinuti se da im je udobno te da su sretni i zadovoljni.
Problem br. 6 “Cipele mog djeteta bi se oslanjale na stražnje sjedalo pa će se uprljati”
“Ne želim da prednji dio autosjedalice ostavi tragove/udubine na sjedalima”
Postavljanje zaštitne navlake može riješiti dva problema odjednom: navlaka štiti automobilsko sjedalo da se ne uprlja, a ujedno djeluje i kao mekani sloj koji sprječava oštećenja.
Problem br. 7 “Moje dijete ne vidi ništa osim stražnjeg djela automobila, što će mu dosaditi“
Djeca okrenuta u suprotnom smjeru od smjera vožnje češće vide mnogo više nego što bismo pretpostavili. Visoka pozicija sjedalice koja gleda u suprotnom smjeru od smjera vožnje omogućuje mu pogled kroz zadnje i bočna stakla istovremeno. Uklanjanje naslona za glavu na stražnjim sjedalima dopušta im čak i šire vidno polje.
Problem br. 8 “Moje će se dijete buniti ako putuje okrenuto u suprotnom smjeru od smjera vožnje, budući da mnogo djece putuje okrenuto prema naprijed“
Kod prelaska iz autosjedalice/nosiljke za bebu Vaše dijete zapravo ne zna za drugo osim putovanja gledajući u suprotnom smjeru od smjera vožnje. U razgovoru s roditeljima saznali smo da većina djece shvaća zašto putuje okrenuto u smjeru suprotnom od smjera vožnje kad im se to objasni na način prikladan djeci. Sigurnost je uvijek na prvom mjestu i potičemo Vas da to objasnite Vašem djetetu.
Problem br. 9. „Razumijem da je sjedalica okrenuta u suprotnom smjeru od smjera vožnje automobila 5 puta sigurnija u frontalnoj nesreći, ali što je sa stražnjim udarima?“
Osim što su udarci straga statistički mnogo rjeđi izvor ozbiljnih ozljeda od frontalnih sudara, postoje i neki fizički aspekti koje treba razmotriti. Kad dijete putuje okrenuto suprotno od smjera vožnje, ono sjedi udaljeno od točke udara u stražnjem sudaru, tako da je dulja i zona deformacije, čak i kod automobila s malim prtljažnikom. Isto tako, značajno su slabije sile uključene u stražnjem sudaru, jer se oba vozila kreću u istom smjeru, tako da se sile šire na oba automobila jednako. S druge strane, u frontalnom sudaru oba su vozila zaustavljena od njihove brzine do nule u trenu.